poniedziałek, 1 marca 2010

Instalacja DirectX 9.0c w Wine na OpenSuSe

Jeżeli twoja aplikacja, którą chcesz odpalić przez Wine potrzebuje DirectX'a 9.0c, zastosuj się do poniższej instrukcji.
Na początek wydajemy w konsoli polecenie:
winecfg

Gdy już nam się pojawi okno o nazwie "Konfiguracja Wine", to zmieniamy wersję Windows na "Windows 2000"
Następnie przechodzimy do zakładki "Biblioteki" i w polu "Nowa reguła dla biblioteki" wpisujemy "d3d8", a następnie kilkamy dodaj. Gdy nowa biblioteka znajduje się już na liście reguł, zaznaczamy ją i klikamy na przycisk "Edytuj". W nowym oknie zatytułowanym "Edycja reguły" wybieramy "Tylko wbudowana (Wine)".
Po tych operacjach otwieramy plik konfiguracji Wine wpisując w konsoli (zależnie od zainstalowanego edytora tekstu) polecenie:
gedit ~/.wine/user.reg

lub
kate ~/.wine/user.reg

W nowo otwartym pliku wyszukujemy "d3d8" (czyli bibliotekę którą dodaliśmy) i pod nią dodajemy
"d3d9"="builtin"
"d3dim"="native"
"d3drm"="native"
"d3dx8"="native"
"d3dxof"="native"
"dciman32"="native"
"ddrawex"="native"
"devenum"="native"
"dinput"="builtin"
"dinput8"="builtin"
"dmband"="native"
"dmcompos"="native"
"dmime"="native"
"dmloader"="native"
"dmscript"="native"
"dmstyle"="native"
"dmsynth"="native"
"dmusic"="native"
"dmusic32"="native"
"dnsapi"="native"
"dplay"="native"
"dplayx"="native"
"dpnaddr"="native"
"dpnet"="native"
"dpnhpast"="native"
"dpnlobby"="native"
"dsound"="builtin"
"dswave"="native"
"dxdiagn"="native"
"mscoree"="native"
"msdmo"="native"
"qcap"="native"
"quartz"="native"
"streamci"="native"

Wystarczy że jeszcze pobierzemy i umieścimy w katalogu "~/.wine/drive_c/windows/system32/" pliki: mscoree.dll i streamci.dll
Możemy już zainstalować w Wine DirectX'a 9.0c. Instaluje się go jak każdy inny program.
źródło UbuCentrum.net

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz